Suzuki alufelni: ET szám, futóműgeometria és teljesítmény

Suzuki alufelni
Tisztában kell legyen a keréktárcsák paramétereivel és a kocsi igényeivel, adottságaival annak a személynek, akik a régi felniket szeretné lecserélni. A névleges átmérő és szélesség általában mindenkinek tiszta, azonban az ET érték a Suzuki alufelni megvételekor sokakat megzavar. Miről is van szó pontosan?
Nos, az ET a besajtolási mélységet vagy középsík eltolást mutatja meg, vagyis a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti távolságot jelenti. Vigyázni kell vele, mert ha például túlságosan megnő a felfüggesztés bizonyos részeinek és persze a kerékcsapágyak terhelése, az igen rossz hatással lehet ez a futóműre. Ha a megszokottól eltér a Suzuki alufelni ET száma, akkor sokféle negatívumra lehet számítani.

Mivel a tapadási középpont a képzeletbeli kormányzási tengelyvonalhoz képest arrébb van, ezért a kormányzás egyből megváltozik. Megfigyelhető, ahogy nagy kormányszögeknél megnő a tengelytávváltozás. Sőt, egyéb súlyos bajok is elrondítják az okosan kidolgozott futóművet. Nyilvánvalóan pár milliméteres eltérés a Suzuki alufelni ET értékénél nem nagy baj, azonban a drasztikus nyomtávszélesítés sok problémával fog majd járni.
Észreveheti a sofőr, ahogy a verda a szokásosnál jobban bemászik a nyomvályúkba, a kormány nagyon rángatni kezd, az extrémebb helyzetekben pedig igencsak kiszámíthatatlanul viselkedik a verda. Arról nem is beszélve, hogy a Suzuki alufelni extrém ET paramétere miatt csökken a csapágyak és gömbfejek élettartama.

Hogyan hat az ET szám a Skoda Octavia alufelni teljesítményére?

A fent említett hatások persze függnek az adott járgány típusától is. Vannak olyanok, amelyeket sokkal jobban megviselik a Skoda Octavia alufelni eltérései, míg mások csak nagyon kicsit érzik meg a változásokat. Persze, aki semmit sem akar a véletlenre bízni, jól teszi, ha nem nagyon bolygatja meg a mérnökök által megteremtett egyensúlyt.
Érdemes ragaszkodni a Skoda Octavia alufelni gyári ET számához és ha kell, akkor csak pár milliméteres eltérést szabad elfogadni. Ha pedig egy nagy ET-s keréktárcsával lesz dolga az embernek, akkor egy nyomtávszélesítővel segíteni lehet a helyzeten.